Weekly ish – Loosely Updated in Yellow

The Ascension of Homer Simpson

All else fails, yellow works. A replacement midtone, semi opaque. Covers up the mistakes (kinda), people like color, and actually gives a nice Simpsons-esque quality to the drawing with a slight bit of the jaundice.

– Yep…

Gutsy captions unavailable.

New big “Scroll” work continues its march towards victory over old and boring works I have little hope of ever finishing

Enough of that, it doesn’t look so great online, I think I just like blank paper. So, other stuff.

Small detail… best part of whole damn drawing

As for the rest of this post, let’s go with the sketches and some studio shots, all handled loosely as looser hands is the aim as of late, to try and wrest back some pre ink based hatching tendons, I once upon a time could shade with a pencil in that way that is like soft and not by scratching lines into paper. “Naturalistic”, like quasars n’ shit.

Also, comic page, about waking up in “spaghettie”, in Seattle I think… I never worked in a real 7-11, just “Lil’ Champ”, Amoco, Shell?, and some other lame pretenders to the throne.

Is this even worth posting?

And finally, I hope, let me wrap this up with what the Twitter bot coughed up from the depths, it has the word virus in it, so it seems relevant now:

Oldie – sometime in 2009 – part of ‘Unabomber’ series

Weekly Updates – Chunky Tweet Portions

Perhaps it could be possible to really make a weekly update if I did things differently.

  1. Stop playing video games?
    • NO
  2. Make updates about old stuff since I can’t really churn out content at such rates.
    • Yeah, why not start regurgitating the old stuff, I think with notes and critiques, like hey youngin’ you done fucked up here.
    • Right now working a bit on the Trapezoid Series Page. Will add some more work in progress shots, details and such, also somewhere I had better photos of Trap III.
  3. Stop starting new works before finishing old ones?
    • New work (see featured image above), is part of this attempt to turn my desk into a megascroll and just run paper thru until its a decent 2m of material, than slice and start new. That said, I did not progress at all on the other big drawing of 2020 at all this week, cause it is lame.